11/23/2011

Att börja uppskatta mina kommande 157788000 NU!

Malmö
Entreprenör. Hur många gånger har man inte hört det ordet. Men aldrig förr har jag smakat på det. Använt det. För jag har helt ärligt inte vetat vad det betyder. Entreprenör. Det är någon Isabella Löwengrip är. Men jag kan också vara en entreprenör!

Idag var jag på en workshop som handlade om att starta företag och entreprenörskap. Jätteintressant! Väldigt peppande!
Jag har haft min svacka nu: "Buhu jag är arbetslös, buhu jag kom inte in på utbildningen jag sökte, buhu jag vill inte göra någonting alls." Alla får svackor, och det är helt okej att ha på sig offerkoftan, bara man tar den av sig och få tillbaka gnistan igen! Min gnista är tillbaka! Och just nu känns det som att jag lyser starkare än på väldigt länge!
Jag kan göra vad jag vill!
Jag har hittat nya spännande vägar i livet som möter upp med de gamla och jag kan göra vad jag vill!

Så, vad ska det bli av den här tjejen?
Jag vet inte!
Men något bra kommer det utan tvekan att bli av mig! Och är redan.
Jag känner att jag ofta glömmer bort var jag är nu. Som att det inte spelar någon roll.
Jag är någon viktig. Jag är någon bra. Jag kan en massa saker. Jag gör en massa saker. NU.
Det spelar kanske ingen roll vad jag gör om 5 år. Det spelar faktiskt ingen roll alls nu. För jag är här. Nu. Och om fem år är om fem år. Vet ni hur många NU det finns på fem år. 157788000 stycken Nu.
Jag vill börja ta tillvara på alla mina sekunder och uppskatta att allt jag gör nu har betydelse för det jag gör om fem år. Och om jag inte kan göra det så kommer jag inte att kunna uppskatta Nu om fem år.

NU ska jag fortsätta utforma mitt visitkort, för det är verkligen något som kan påverka mina kommande 157788000 "nu:n"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar