11/27/2011

French Toast!

Malmö
Fanny har varit hos oss hela helgen! Igår gjorde vi en fantastisk pepparkaksglass som jag ska skriva ner receptet på och så kommer det imorgon!
I morse klev vi upp och gjorde French Toast som vi åt med socker/sirap/kanel/lemoncurd/drottningsylt! Så gott! Jag har inte ätit fattiga riddare på år och dar, men när man har långväga besök så känns det som att man ska lyxa till det lite, det tycker jag i alla fall!

Jag har helt ärligt aldrig gjort det själv innan, det är alltid mina föräldrar som gjort den här frukosten tidigare, så det blev "fel" om man går efter textboken. Men jag improviserade mig fram till något jättegott, så om ni vill prova är det fritt fram!

Gör en pannkaksmet och doppa brödskivorna i den. (Spara resten av pannkaksmeten till en annan frukost ;)
Stek på medelvärme och servera nystekta!


French Toast á la Sofie
3 personer

2 dl mjöl

3 ägg

6 dl mjölk

25 gram smör

6 skivor bröd

Vispa  ihop pannkaksmeten,
mitt tips för att undvika mjölklumpar är att blanda mjölet med 1 dl mjölk och sedan vispa i resten av mjölken och äggen.
Smält 25 gram smör i stekpannan och häll i smeten.
Doppa bröden i smeten så att de riktigt absorberar vätskan och stek på medelvärme.
Servera nystekta med sirap och kanel (min favorit)




1 kommentar: