11/28/2011

...tre gubbar åt Pepparkakeglass!

Malmö
I lördags visade vi Fanny "Going the distance"!
(Det måste vara typ 5e gången vi ser den nu, men Jeppe står på sig och hävdar bestämt att vi bara sett den två gånger. Jag ska räkna hur många gånger jag skrivit att vi sett den här på bloggen och så får vi vårt svar där.. ;)

Till filmen drack vi Blossas årgångsglögg med russin och åt hemmagjord pepparkaksglass.
I år smakar den kaffe. Därför fick vi mina föräldrars flaska med oss hem efter Thanksgivning-middagen. Jag måste säga att för att inte dricka kaffe så gillade jag glöggen väldigt mycket!

Pepparkaksglass

3 portioner

½ paket Sia Vaniljglass

½ paket färdigköpt pepparkaksdeg

Skopa upp glassen i en skål och smula i pepparkaksdegen



Rör runt och servera till en bra film, glögg och goda vänner!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar