12/30/2011

En "Norrifierad" Skåning

Härnösand
Just nu är jag i Härnösand hemma hos Jeppe.
Här känner jag mig alltid så lugn.
Det är roligt hur min syn på skogar och Norrland har förändrats sedan mitt första möte med världen på nordligare breddgrader för 7 år sedan.

Då var jag femton år och jag ville hellre åka till "ett varmt land" än att campa i Norge en vecka.
Jag hatade inte vartenda sekund av det, men nästan. Utvecklade någon form av "Fjällallergi" som vi kallar det hemma i Lund, och lovade dyrt och heligt att jag aldrig någonsin skulle sätta min fort längre upp i Sverige än Stockholm.

Men så blev jag 19 år och flyttade på något sätt upp till Östersund och träffade en Härnösandbo som jag skulle falla sådär stenhårt för och nu är jag här, 22 år gammal. Och jag älskar det. Jag älskar det så mycket att jag en dag säkerligen kommer att ha ett hus här. Jag har blivit Norrifierad!

Idag har vi åkt skidor (jag ramlade bara två gånger) och fått skjuts på traktorsläp!




2 kommentarer:

  1. Tävlingsförslag: "Gissa vem som kör traktorn. "Kan man vinna något?

    SvaraRadera
  2. Hahahah! Okej, den som först listar ut vem det är som kör traktorn får något, men jag vet inte vad för något ännu... :P

    SvaraRadera