12/07/2011

Poor Man's Cookie Bars!

Malmö
Idag var jag i Lund på förberedelser inför fredag och stannade förbi hemma där pappa väntade med en rykande kopp te i dörren och sa "Let's bake Poor Man's Cookie Bars!"

Detta är en av mina absoluta favoritkakor! De här åt min pappa när han var liten grabb i Greensburg!
(Eftersom det är min pappas recept så blir det på engelska, med engelska mått, men tänk att en cup är ca 2,4 dl!)

Poor Man's Cookie Bars


1) Put oven on at 350-375F (ca 175 grader)
2) Put together in a small pot or pan:
½ cup margarine or butter
1 cup raisins or currents
½ cup water
Simmer covered for 5 minutes. Set aside.

3) Beat together:
1 cup sugar
1 teaspoon baking soda
1 teaspoon spice (cinnamon, genger, allspice... accroding to taste)
1 egg

4) Add the raisin-mixture and 2 cups of flour alternately to the egg-mixture

5) Put in suitably sized pan.
Put in oven for about 20 minutes.

6) Enjoy (possibly with a very thin layer of American icing)
Jag tycker att de är bäst utan glasyr, men smaken är som baken!



1 kommentar:

  1. How cosy with the recipe set on english ;) Haha det där var nog inte grammatiskt korrekt, men endå. You bet I will make them cookies one day, I put my life on stake ;D Lät verkligen skitgott.

    SvaraRadera