2/09/2012

En blå dag för fikabloggaren!

Malmö
Igår fick jag en energikick som varade i ca 30 minuter på kvällskvisten och det resulterade i en "misslyckad" (bakad) kladdkaka med rödvin.

Jag är ju så himla medveten om att jag verkligen inte kan baka när jag är sjuk. Men ändå gör jag det! Jag har ingen koll alls. Glömmer tiden. Glömmer kakan i ugnen. Och just nu kan jag inte känna några smaker, så igår var det som att äta något torrt och extremt smaklöst. Detta är dock dag tre i "smaklöshetens" tecken så jag börjar så smått vänja mig vid att allt smakar tuggat wellpapp.
Underbar lax, fantastisk kladdekaka, varm choklad. Det smakar luft. Och inte kan man ha en fikablogg om man inte kan berätta om hur gott det man orkade baka smakade.
Fail.
Idag ska jag inte baka något alls. Bara dricka varm nyponsoppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar