2/21/2012

Konsten att lyckas missa Fettisdagen!

Malmö
Vad fanken, får man ha en fikablogg och inte äta en endaste fastlagsbulle på hela Fettisdagen?
Skärpning! Men nu har alla konditori stängt för dagen och jag har precis kommit hem från simningen, så inte finns det någon ork kvar i kroppen för att baka, bara oändlig lycka!

Tur att jag fick mig en fastlagsbulle från Ramklints i Lund för en månad sedan, så jag har åtminstone ätit en det här året! Och god var den!
Jag läste att City Lund hade recenserat deras fastlagsbullar och sa att det "smakade hemmagjort - fast inte på ett bra sätt."
Pffaaahh!
Det var den godaste köpebullen jag smakat, det smakade precis som underbara vetebullar man gör hemma, med perfekt söt grädde! Enda minuset var ju mandelmassan som smakade lite mjöligt, men på det stora hela var den helt fantastisk!

Åh, tänk om man hade haft en fastlagsbulle här nu...
...ja tänk...!

1 kommentar:

  1. plötsligt får jag lite dåligt samvete över min andra..

    SvaraRadera