2/24/2012

Lär dig simma genom Vuxensimskola!

Malmö
Jag har sett att det är många som googlat på "Vuxensimskola Malmö" och hittat hit!
Det betyder förmodligen att det är många som är sugna på att lära sig simma -Gör det!
Ta chansen, för det är något av det roligaste man kan göra! Jag visste inte att det skulle vara något jag kunde njuta av, att simma, för jag var ju livrädd för vatten. Men nu är det något jag längtar efter hela veckan!

Jag går på Kockum Fritid och den här terminen är vi en liten skara (mest tjejer mellan 20-60 år), som lär oss hoppa från kanten, simma på rygg, simma bröstsim, flyta, och slipa på bentekniken!
Förra terminen var vi en mix mellan tjejer och killar, också i samma ålder (20 - 60 år).
Ingen är för ung eller gammal, vi kommer från alla möjliga land och kulturer, alla pratar med varandra och peppar på varandra, och det som är bäst är att alla är på olika stadium. Alla övar på olika saker och det finns aldrig någon känsla av att man är sämre än någon annan. För det enda man kan göra är att fokusera på att lära sig sin grej, annars sjunker man ju...! (I början känns det så i alla fall).

Om du har googlat dig hit för att du är nyfiken på att lära dig simma, tveka inte, bara ring till Kockum Fritid och anmäl dig, för det är en sån härlig frihet att kunna simma!
Gör det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar