3/07/2012

Kladdkaka med Ingefära!

Malmö
Ni har kanske märkt att jag börjat numrera mina kladdekakor?
Det var min pappas idé, för att kunna hålla koll på dem lättare!

Nu har vi Nr. 1, Nr. 2, Nr. 3, Nr.4 och Nr. 5 och här kommer Nr. 6, som jag gjorde för några veckor sedan, men som jag inte var så nöjd med. Men vad tusan, jag skriver upp den också, det kanske finns någon där ute som gillar den mer än mig!

Nr. 6 Kladdkaka med Ingefära
100 gram smör
3 dl socker
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
5 msk Valrhona kakao
2 dl mjöl
1 nypa salt
Ingefära, en bit som en halv tumme kanske.
Värm ugnen till 225 grader
Börja med att skala och riva ingefäran.
Vispa smör och socker vitt, och blanda sedan in resten av ingredienserna. Avsluta med att blanda in den rivna ingefäran. Häll upp i en form och grädda i cirkus 12 minuter.
Ta ut och låt svalna!


Det finns ingen bild.. den ser exakt likadan ut som en vanlig kladdekaka: brun och kladdig. Och så smakar den starkt och jag fick ont i magen av den... Varning för känsliga magar alltså..!

Men för er med magar av stål: Knock yourself out!!

PS! Jag har gjort en flik på bloggens startsida där ni hittar alla kladdekakorna! Här hittar ni den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar