4/19/2012

Snabb Löksoppa för hungriga!

Malmö
Idag har jag:
Fixat el- och gasavtal till vår nya lägenhet.
Bytt en massa tröjor mot en helt ny elvisp.
Satt ihop 4 flyttlådor och fyllt 2 av dem.
Gått upp och ner i massa trappor.
Sprungit mellan två lägenheter med sopsäckar och en rosa resväska.
Krockat med en humla.
Ätit glass.
Lagat den här soppan:

Snabb Löksoppa för hungriga!
Soppa för två:
3 vitlöksklyftor, hackade
1 stor schalottenlök, i bitar
10 cm purjolök, strimlad
Smör att steka i
7 dl vatten
Salt
1 tärning grönsaksbuljong
Timjan
Sopp-makaroner
 
Stek all lök mjuk i smöret,
tillsatt vatten och koka upp.
Tillsätt salt, buljong och timjan. Koka mer.
När hunger tar över och löken är mjuk - häll i lite makaroner.
Koka i ca 5 minuter till och servera!
Slurp vad god soppa!
 
 
Nu är jag så trött att jag borde sova, men jag vill titta på tv.
Och eftersom att jag har flyttat hemifrån så får jag göra vad jag viiiill.....!
Som att äta glass till middag!!
... men det visade sig vara en riktigt dålig idé..
......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar